Saturday, March 1, 2008

HarakahDaily.Net - Terserlah keperibadian Nik Aziz, minta calon BN sain borang

HarakahDaily.Net - Terserlah keperibadian Nik Aziz, minta calon BN sain borang: "Terserlah keperibadian Nik Aziz, minta calon BN sain borang
Azamin Amin
Sun | Mar 02, 08 | 8:49:13 am MYT

KUALA LUMPUR, 2 Mac (Hrkh) - Keperibadian mulia dan akhlak penuh hikmah sentiasa terpapar pada setiap tindak-tanduk serta tutur kata Mursyidul Am PAS, Dato' Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat malah lebih terserlah apabila bertemu calon parti lawan yang bakal menentangnya pada pilihan raya umum akan datang.

Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato' Dr Haron Din berkata ini terbukti apabila berlaku satu insiden pada hari penamaan calon yang boleh dijadikan renungan tentang keperibadian Tuan Guru yang amat dihormati itu.

Menceritakan pada hari penamaan tersebut, beliau telah mendapat puluhan sistem pesanan ringkas (SMS) yang menyatakan bahawa Nik Aziz menang tanpa bertanding namun tidak mempercayainya lalu menghubungi pihak di Kelantan untuk mendapat kepastian.

'Calon Barisan Nasional (BN) telah lupa menandatangani borang pencalonan dan mendapat bantahan. Secara peraturannya Tuan Guru sudah menang tanpa bertanding,' katanya.

'Tetapi Tuan Guru tidak mahu menang cara begitu lalu meminta calon BN itu menandatangani semula borang pencalonan tersebut.

'Begitulah sikap penuh hikmah dan ikhlas Tuan Guru yang perlu dicontohi semua pihak,' katanya ketika berucap di ceramah di Tambun Tulang, Perl"

No comments: